Cel: Przepisz do zeszytu wskazane niżej części opisu.
Nacobezu:
1. Wstęp- prezentacja przedmiotu, osoby, zwierzęcia:
Nacobezu:
- Zadanie wykonasz w zeszycie.
- Utrzymasz tekst w liniaturze.
- Pracę wykonasz starannie.
- Uwzględnij akapity.
1. Wstęp- prezentacja przedmiotu, osoby, zwierzęcia:
Alicja ma małego kotka. Dostała go od
rodziców na szóste urodziny. Od razu
nazwała go Mruczuś.
2. Rozwinięcie- opis właściwy. Zawiera szczegóły:
·
kształt,
·
barwę,
·
wielkość,
·
inne charakterystyczne
cechy, np. kolor sierści, cechy charakteru itp.
Kotek
dziewczynki jest czarny. Jego futerko jest miękkie i puszyste. Ma małą głowę,
zielone oczy, szpiczaste uszka i długie, błyszczące wąsy. Często, gdy jest
zaniepokojony, pręży swój czarny tułów. Długie łapki zakończone są ostrymi
pazurkami.
3. Zakończenie- podsumowanie, zawiera wrażenia opisującego:
Mruczuś
bardzo lubi mleko. W ciągu dnia dużo śpi, a nocą chodzi po pokoju i chce się
bawić. Alicja bardzo kocha swojego małego przyjaciela i stara się być troskliwą
opiekunką. On zaś odwdzięcza się
przytulając się i urokliwie mrucząc.
Cel: Opiszę
swoją ulubioną zabawkę.
Nacobezu:
1. Zadbaj, aby praca miała: wstęp, rozwinięcie, zakończenie,
1. Zadbaj, aby praca miała: wstęp, rozwinięcie, zakończenie,
wyróżnione akapitami.
2. Uwzględnij w opisie informacje:
We wstępie: Skąd ją masz? Gdzie się znajduje?
W rozwinięciu: Jaki jest duża? Jaki ma kształt, kolor?
2. Uwzględnij w opisie informacje:
We wstępie: Skąd ją masz? Gdzie się znajduje?
W rozwinięciu: Jaki jest duża? Jaki ma kształt, kolor?
Do czego służy?
W podsumowaniu: Jak ją oceniasz ?
3. Kontroluj ortografię (sięgaj do słownika,
nie stosuj zbyt długich zdań).W podsumowaniu: Jak ją oceniasz ?
3. Kontroluj ortografię (sięgaj do słownika,